Dr inż. Ewa Lipianin-Zontek
Opiekun naukowy Studenckiego Koła Naukowego Turystyki.
e-mail: ezontek@ubb.edu.pl
pokój: B306
tel. (sekretariat): +48 (33) 82-79-335
Terminy konsultacji:
Informacje dla studentów:
Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych do Studenckiego Koła Naukowego Turystki. . Pytania kierować na : ezontek@ubb.edu.pl
Obszar badań naukowych:
- zarządzanie przedsiębiorstwem
- marketing
- zarządzanie w turystyce
- strategie współpracy przedsiębiorstw
Prowadzone zajęcia dydaktyczne:
- marketing
- organizacja i zarządzanie
- badania marketingowe
- zarządzanie i planowanie marketingowe
- marketing usług
- instrumenty promocji
- zarządzanie produktem
- zarządzanie karierą zawodową
Proponowane tematy prac dyplomowych:
- Badania marketingowe w procesie powstawania firmy.
- Badania rynku.
- Działania marketingowe w turystyce/agroturystyce.
- Efektywność działań marketingowych na rynku.
- Event marketing jako przykład nowoczesnego narzędzia marketingu.
- Innowacje produktowe jako narzędzie marketingu.
- Kampanie reklamowe – tworzenie, prowadzenie, efektywność.
- Marka kraju jako istotny element dokonywania wyborów przez konsumentów.
- Marka w działalności podmiotu na przykładzie wybranych branż.
- Marketing miast.
- Marketing organizacji non-profit.
- Marketing partyzancki – na przykładzie polskich przedsiębiorstw.
- Marketing usług.
- Marketing-mix jako narzędzie oddziaływania na klientów indywidualnych.
- Marketingowa analiza rynku dóbr konsumpcyjnych na przykładzie przemysłu/rynku.
- Marketingowa rola opakowania.
- Marketingowa strategia kreowania turystycznego produktu regionu.
- Marketingowe aspekty kształtowania rynku usług w Polsce.
- Marketingowe aspekty kształtowania jakości oferty w przedsiębiorstwach usługowych.
- Marketingowe metody aktywizacji sprzedaży nowych świadczonych usług.
- Marketingowe strategie rozwoju usług.
- Marketingowe uwarunkowania konsumpcji w regionie.
Tematy prac uzgadniane są wspólnie ze studentem. Przyjmuje się także możliwość zgłoszenia przez studenta propozycji przez siebie sformułowanego tematu pracy.
Najnowsze publikacje:
- Lipianin-Zontek, E., Szewczyk, I., Zontek, Z., (2019). Franchise as the network form of cooperation in tourism in the V4 countries [in:] Academic entrepreneurship in international context : the Visegrad Countries’ perspective, ed. by Żyminkowska, K., Warszawa, PWN.
- Lipianin-Zontek, E., & Szewczyk ,I., (2018). Adjustment for elderly and disabled tourists in polish hotels-strength or weakness, New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences
5, iss. 2. Web of Science; Punktacja MNiSW: 15.00
- Lipianin-Zontek, E., Szewczyk, I., Zontek, Z., (2018).Identification of modern amenities in accommodation services : analysis for Polish business tourism, New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences vol. 5, iss. 2. Web of Science; Punktacja MNiSW: 15.00
- Lipianin-Zontek, E., Szewczyk, I., Zontek, Z., (2018). Uwarunkowania współpracy franczyzowej w turystyce w Polsce i wybranych krajach UE, Marketing i Rynek nr 9. Punktacja MNiSW: 9.000
- Lipianin-Zontek, E. & Zontek, Z.,(2017). Co-operation between tourism enterprises as the source of new tourism product creation, [in:] 4th International Scientific Conference ToSEE – Tourism in Southern and Eastern Europe 2017 : tourism and creative industries: trends and challenges; Tourism in South East Europe ; vol. 4, Web of Science, Punktacja MNiSW: 15.00.
- Lipianin-Zontek, E. (2016). Coopetition as a Modern form of Co-operation Between Tourism Enterprises. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2, cz. 1 Wykorzystanie zarządzania projektami w sektorze publicznym), 183-192
- Lipianin-Zontek, E. (2016). Znaczenie współpracy przedsiębiorstw turystycznych działających w ramach klastrów.Marketing i Rynek, (7 (CD)), 477-488
- Lipianin-Zontek, E. (2016). Adaptation of hotel establishments for business tourism in Poland. Ekonomiczne Problemy Turystyki, (4), 105-113
- Zontek, Z., & Lipianin-Zontek, E. (2012). Rola społeczeństwa informacyjnego w podejmowaniu działań innowacyjnych w przedsiębiorstwie. Współczesne Zarządzanie, (2), 113-120.
- Zontek, Z., & Lipianin-Zontek, E. (2012). Cooperation for development of tourism in the region as an example of an innovation strategy. Вісник Львівського університету. Серія: Міжнародні відносини, (29 (2)), 275-284.
- Lipianin-Zontek. & Zontek, Z. (2011). Strategies for development of tourism products in collaboration with tourism market entities [w:] Competition, ethics, management / ed. by Alojzy Z. Nowak, B. Glinka, P. Hensel, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
- Lipianin-Zontek, E., & Zontek, Z. (2010). Zarządzanie relacjami z klientami ze szczególnym uwzględnieniem branży turystycznej. Zeszyty Naukowe. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 3(52), 102-122.