Dr inż. Zbigniew Zontek
Opiekun naukowy studenckiego koła naukowego „Młody Menedżer”
e-mail: zzontek@ubb.edu.pl
pokój: B306
tel. (sekretariat): +48 (33) 82-79-335
Wybrane publikacje dostępne na : https://scholar.google.pl/citations?hl=pl&user=d0liCmwAAAAJ&view_op=list_works&sortby=pubdate
Terminy konsultacji:
Informacje dla studentów:
Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych do Studenckiego Koła Naukowego Młody Menedżer. Pytania kierować na: zzontek@ubb.edu.pl
Obszar badań naukowych:
- zarządzanie przedsiębiorstwem
- zarządzanie innowacjami
- zarządzanie w turystyce
- marketing usług
- teoria zachowań konsumenckich
Prowadzone zajęcia dydaktyczne:
- koncepcje zarządzania
- management concepts
- badania marketingowe
- marketing internetowy
- analiza ekonomiczna organizacji
- teoria zachowań konsumenckich
Proponowane tematy prac dyplomowych:
- Zarządzanie przedsiębiorstwem, instytucjami rynkowymi.
- Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie.
- Pozyskiwanie informacji i wiedzy dla potrzeb innowacji w przedsiębiorstwie.
- Nowe koncepcje zarządzania (organizacja ucząca się, inteligentna, zorientowana na wiedzę, zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, itd.).
- Zarządzanie organizacjami non-profit i przedsiębiorstwami społecznymi.
- Marketing personalny.
- Zarządzanie zasobami ludzkimi.
- Determinanty zachowań konsumentów.
- Finanse przedsiębiorstw (analiza finansowa, zarządzanie finansami przedsiębiorstw, źródła finansowania działalności i rozwoju firm).
- Instrumenty wspierające rozwój przedsiębiorczości.
- Zarządzanie rozwojem gmin, miast, regionów.
- Zarządzanie w turystyce.
- Strategie rozwoju lokalnego i regionalnego.
- Marketing regionalny.
- Badania rynkowe i marketingowe.
- Działania marketingowe instytucji rynkowych.
- Marketing w przedsiębiorstwach usługowych.
Najnowsze publikacje:
Wybrane publikacje dostępne na: www
- Whitworth, C., & Zontek, Z. (2018). People in Social Organisations and Enterprises. Motivation, Knowledge Transfer and Situated Learning in Their Communities of Practice. Com
- Whitworth, C., & Zontek, Z. (2017, June). Qualitative Research Into Motivation, a Novel Approach. In ECRM 2017 16th European Conference on Research Methods in Business and Management(p. 362). Academic Conferences and publishing limited.
- Lipianin-Zontek, E., & Zontek, Z. (2017). CO-OPERATION BETWEEN TOURISM ENTERPRISES AS THE SOURCE OF NEW TOURISM PRODUCT CREATION.
- Zontek, Z. (2016). The role of human resources in enhancing innovation in tourism enterprises. Managing Global Transitions, 14(1), 55.
- Zontek, Z. (2014). Innowacje usługowe na przykładzie usług turystycznych. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
- Zontek, Z., & Whitworth, C. (2016). Managing Knowledge: Social Organizations in the UK and Poland. Humanities and Social Sciences, 21(23 (4)), 303-314.
- Zontek, Z. (2015). Współpraca uczelni z przedsiębiorstwami jako determinanta innowacji. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Finansów i Prawa w Bielsku-Białej, 4, 117-130.
- Zontek, Z. (2014). Plany rozwoju turystyki w strategiach gmin turystycznych. Turystyka i Rozwój Regionalny, 1, 143-153.
- ZONTEK, Z., & LIPIANIN-ZONTEK, E. (2011). E-COMMERCE NA RYNKU USŁUG TURYSTYCZNYCH W OPINII KONSUMENTÓW. Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarzadzania Wiedza/Studies & Proceedings Polish Association for Knowledge Management, (51).